اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۰۴۰۵

اشتباه داوران بین‌المللی بیشتر به چشم می آید

اشتباه داوران بین‌المللی بیشتر به چشم می آید
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران بین‌المللی در نامه‌ای تقاضای استراحت و غیبت در کلاس داوری نیم‌فصل را داشتند.
۱۵:۲۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگویی، در مورد علت غیبت داوران بین‌المللی در کلاس دانش‌افزایی داوران در نیم‌فصل لیگ برتر، گفت: این داوران بین‌المللی به ما نامه زده بودند و درخواست داشتند تا استراحت کنند زیرا مدت زیادی به دلیل قضاوت در داخل و خارج از کشور خسته و دور از خانواده بودند. برخی از آنها هم می‌خواستند 2 روز بعد از شروع کلاس به ما ملحق شوند که عملا حضور آنها نمی‌توانست خیلی در دو روز کلاس مفید باشد زیرا کلاس ما در جزیره کیش 4 روزه بود. 

وی افزود: برخی از داوران بین‌المللی هم در روزهای بین 20 تا 24 آذر ماه قضاوت داشتند. ما به داوران بین‌المللی و خواسته آنها احترام گذاشتیم و آنها به این کلاس نیامدند. آقای اکرمی یکی از داوران بین‌المللی بود که هنگام تولد فرزندش در ایران حضور نداشت و می‌خواست در کنار خانواده‌اش باشد و از ما خواست که حتی یک قضاوت او را در لیگ برتر برداریم. بعد در رسانه‌ها عنوان شد داور مسابقه ما را در روز مسابقه عوض کردند. باور کنید داوران هم خانواده دارند و به استراحت نیاز دارند. ضمن اینکه داوران بین‌المللی ما در امارات ومالزی این کلاس‌ها و تست‌ها را گذرانده بودند و ما هم به احترام آنها این داوران را به کلاس داوری دعوت نکردیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا هزینه بلیت داوران را فدراسیون پرداخت نکرده، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون نگفتند پول بلیت داوران را نمی‌دهیم بلکه اعلام کردند طبق سابق عمل شود و روال گذشته هم اینگونه بود هیأت‌های فوتبال هزینه سفر داوران را پرداخت می‌کردند و فدراسیون بعدا به هیأت‌ها این کمک‌های مالی را انجام می‌داده است. آقای ساکت و تاج به دنبال این نیستند که 5 یا 10  میلیون تومن برای داوران هزینه نکنند. 

اصفهانیان با اشاره به حضور رؤسای هیأت‌ها فوتبال در کیش عنوان کرد: برخی می‌گویند چرا مسئولان هیأت‌های فوتبال به کیش آمدند. این کلاس‌ها در گذشته در شهرهایی مثل تهران، مشهد و .. برگزار شده است ضمن اینکه در این کلاس دو مدرس تراز اول از لالیگا و فیفا حضور داشتند و در مورد بازاریابی صحبت کرده‌اند و راه‌های درآمدزایی در فوتبال را برای مسئولان هیأت‌ها بازگو کردند. چرا برخی نمی‌خواهند زحمات تاج و ساکت را ببینند. ما باید قدردان آنها باشیم. برگزاری کلاس با حضور مدرسان خوب خارجی یکی از نکات مثبت است ضمن اینکه برگزاری کلاس در کیش هم هزینه‌هایش از برگزاری کلاس در شهرهای دیگر کمتر بوده است. 

وی در مورد اینکه غیاثی در گذشته برگزاری کلاس‌های داوری در جزیره کیش را به خاطر هم سطح بودن با دریا برای داوران مناسب نمی‌دانست، عنوان کرد: برخی از داوران در مناطقی هم سطح دریا زندگی می‌کنند و برخی در مناطق مرتفع. قرار نیست همیشه کلاس‌های داوری در مناطق مرتفع برگزار شود. گاهی هم برگزاری کلاس در منطقه هم سطح دریا می‌تواند مفید باشد. اکثر قریب به اتفاق داوران تست‌های آمادگی جسمانی را در جزیره کیش به خوبی پاس کرده‌اند زیرا آب و هوای مناسبی در این فصل داشت. از سوی دیگر شرکت نامی‌نو هم برای داوران ساعت‌های پولار گرفته و ما میزان دوندگی و آمادگی جسمانی داوران را مدام مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. ما یک مدرس خوب خارجی برای کلاس آورده‌ایم. چرا این نکات مثبت را نمی‌گویند. مدرس داوری کلاس نیم‌فصل مشاور داوری در 7 کشور از جمله اسپانیا و ترکیه است. این نکات مثبت را بازگو نمی‌کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال  در مورد اینکه ظاهرا اشتباهات داوران بین‌المللی در نیم‌فصل اول از داوران ملی بیشتر بوده، گفت: اشتباهات داوران بین‌المللی ما بیشتر به چشم می‌آید وگرنه ما 30 داور داریم اما گاهی اوقات اشتباه داوران بین‌المللی خیلی دیده می‌شود. هر چند انتظارات از داوران بین‌المللی زیاد است و از آنها توقع داریم کمتر مرتکب اشتباه شوند. 

اصفهانیان در مورد علت غیبت ناظران داوری در این کلاس گفت: این کلاس مخصوص داوران بود. کلاس ناظران را در گذشته در شهرهایی مثل زنجان برگزار کردیم. در گذشته هم کلاس‌های ناظران مدرسان هم زمان برگزار نمی‌شده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین